Korzystanie z tej witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce plików cookies.

Dalsze przeglądanie witryny oznacza akceptację Polityki plików cookies.
 
e-sklep 

Serwisowe FAQ

Najczęściej zadawane pytania związane z serwisem urządzeń (serwisowe FAQ):

Pytanie:
Mój aparat do elektroterapii "kopie" pacjentów w czasie zabiegu i to pomimo faktu, że elektrody są całkiem nowe. Co to za usterka?

Odpowiedź:
Najczęściej? - Żadna! Choć użytkownikom trudno w to początkowo uwierzyć, to aż 99.99% przypadków porażeń prądem w czasie zabiegu elektroterapii lub terapii łączonej (kombinowanej), spowodowanych jest jakimiś problemami z elektrodami lub przewodami pacjeta. Elektrody mogą być zużyte nawet, jeśli są nowe. Wystarczy np. że ktoś nie do końca obznajomiony z technologią wykonywania zabiegów uruchamia na elektrodach sylikonowych/gumowych niedozwolone zabiegi, np. diadynamik. Także wszystkie prądy z kategorii tzw. unipolarnych (np. galvan) powodują niszczenie elektrod. Osoba zgłaszająca awarię nie zawsze ma pełną kontrolę nad urządzeniem, do którego mają dostęp także inne osoby. Z kolei wszelkie uszkodzenia i pęknięcia (widoczne i niewidoczne) przewodów pacjenta oraz uszkodzenia czy zanieczyszczenia wtyczek/kontaktów mogą dawać efekt podobny, tj. gwałtowne zmiany rezystancji obwodu i wielkości natężenia prądu, objawiające się nieprzyjemnym dla pacjenta "kopnięciem".
Zalecamy bezwzględnie przed zgłoszeniem usterki, a zwłaszcza przed wysłaniem urządzenia do serwisu, sprawdzić działanie aparatu i występowanie niepożądanych objawów, na zupełnie nowym (inny dostępny pod ręką komplet, też może być zużyty!) zestawie kabli i elektrod!

Pytanie:
Dlaczego naprawa głowic ultradźwiękowych bywa czasami tak droga i zwykłe uszkodzenie przewodu zasilającego pociąga za sobą konieczność wymiany innych, drogich podzespołów całego urządzenia?

Odpowiedź:
Kable zasilające głowic ultradźwiękowych muszą być stale obserwowane i chronione przed uszkodzeniami mechanicznymi (przerwania przewodu, uszkodzenia połączeń kabel-wtyczka, kabel-głowica). Gdy się pojawią, aparat i głowica mogą przez jakiś czas nadal działać sprawnie, ale przy dalszym użytkowaniu zestawu z uszkodzonym przewodem, szybko dochodzi do zniszczenia płytki odpowiedzialnej za pracę modułu ultradźwięków wewnątrz urządzenia! To pociąga za sobą dodatkowe koszty.
Należy też pamiętać o obowiązku kalibrowania głowic ultradźwiękowych. Operacja taka może być przeprowadzona tylko za pomocą specjalistycznego sprzętu i musi być wykonana co najmniej raz do roku, nawet jeśli aparat funkcjonuje (na pozór) prawidłowo.

Pytanie:
Czy można naprawiać wasze urządzenia w innych firmach/serwisach?

Odpowiedź:
Nie. Zdecydowanie nie zalecamy takiego postępowania z kilku powodów.
Nieuzasadniona ingerencja w urządzenie, dokonywana przez inne podmioty może skutkować utratą gwarancji. Naprawy realizowane po okresie gwarancyjnym, dokonywane w innych miejscach, często (choć nie zawsze) nie są prowadzone w sposób prawidłowy. Nie współpracujemy regularnie z innymi stacjami serwisowymi i firmami prowadzącymi lokalnie naprawy sprzętu medycznego, a w związku z tym nie mają one dostępu do dokumentacji techniczno-serwisowej naszych urządzeń. Nie zawsze posiadają odpowiednią aparaturę kontrolno-pomiarową i kalibracyjną. Zdarza się, że do napraw wykorzystują nieoryginalne, a nawet zupełnie nieodpowiednie części zamienne (drobne, ale istotne dla bezpiecznego funkcjonowania danego urządzenia). Najczęściej jednak, wygląda to tak, że nie informując użytkownika, przesyłają jego sprzęt do naszej stacji serwisowej, zlecają jego naprawę i doliczają dodatkowe koszty za swoje pośrednictwo.
Nie polecamy też kierowania "naszych" urządzeń do naprawy gwarancyjnej czy pogwarancyjnej, za pośrednictwem innych firm handlowych, które te produkty Państwu dostarczyły (sprzedały). Przedłuża to zwykle czas naprawy i powoduje częste przekłamania i nieporozumienia "na łączach".